arrow_drop_up arrow_drop_down

COVID-19 maatregelen

Belangrijke mededelingen rondom het nieuwe coronavirus

De maatregelen rondom COVID-19 raken ons allen hard

Haarlem, 17-3-2020


Je ontkomt er niet meer aan; iedereen heeft het over het nieuwe Coronavirus COVID-19. Er zijn ingrijpende maatregelen getroffen waardoor mensen noodgedwongen thuis zijn komen te zitten. Omdat ze in de horeca werken, omdat de klanten uit angst wegblijven of omdat de kinderen niet meer naar school kunnen en de kinderopvang ook dicht is. Met al deze mensen leven wij mee en hopen dat er snel betere tijden aanbreken.


Daarnaast zijn er mensen die in de cruciale of vitale beroepsgroepen werken. Zij houden het land draaiend, zorgen voor orde, gezondheid, vervoer, voedsel en voorkomen dat naast het virus andere rampscenario's kunnen ontstaan. Veel van onze klanten (zoals veiligheidsregio's, artsen, maar ook bedrijven in de infrastructuur en farmaceuten) zijn in deze beroepsgroepen actief en wij staan ook net als anders voor hun klaar in deze zware tijd.


Er is gelukkig ook een groep mensen die vanuit huis kan werken en er het beste van maakt. Ook in deze situatie zijn veel van onze klanten beland. Juist nu moet je volledig op je ICT apparatuur kunnen vertrouwen en zijn storingen funest. Zo ook scholieren* en studenten die toch hun examens, tentamens of studie opdrachten moeten kunnen voorbereiden en uitvoeren.

* Heb je een iPad via je school die via ons gerepareerd moet worden, breg dan altijd eerst je school op de hoogte. Zonder uitdrukkelijke toestemming van de school mogen wij niet repareren.


Omdat wij als ICT en telecom bedrijf ook tot de vitale beroepsgroepen behoren zullen wij zo lang als het kan en mag onze deuren geopend houden. Uiteraard vraagt dit wel om een aantal aanpassingen in onze handelswijze, maar als we daarmee de samenleving door de crisis helpen dan hebben we dat er graag voor over.


Als oprichter en directeur van dit bedrijf wil ik nog eens onderstrepen hoezeer ik het waardeer hoe onze medewerkers elke dag weer klaarstaan voor onze klanten. Zonder hun inzet zou ik een heel andere mededeling hebben en zouden de deuren gesloten blijven. Om hun gezondheid en veiligheid zo optimaal mogelijk te houden wil ik iedereen verzoeken de regels na te leven en bij ziekte verschijnselen even niet langs te komen of iemand anders te sturen die wel gezond is. 


Ben Kubbenga

Directeur iRepairNow B.V.

De feiten:

iRepairNow blijft 6 dagen per week open, van 9:30 tot 18:00. Wij gaan dagelijks van 12:30 tot 13:00 dicht met de pauze en kunnen dan meteen het pand goed luchten.

Uiteraard respecteren wij de voorschriften van het RIVM. Dus regelmatig handen wassen en/of ontsmetten, niesen of hoesten in de elleboog, geen handen schudden, 1,5 meter afstand bewaren, enz.

Juist nu zijn veel mensen aangewezen op webshops, onze DHL balie blijft daarom geopend. Je hoeft momenteel niet te tekenen voor ontvangst, wij noteren de laatste 3 karakters van je legitimatienummer.
Gratis halen en brengen voor Waarderpolder geldt nu voor heel de regio Haarlem (max. 10 km). Voor ieders veiligheid geschiedt dit wel op contactloze wijze. De deurmat is momenteel voor ons de grens.
Wij bellen/mailen wanneer een reparatie klaar is, de wachtruimte mag tijdelijk niet worden gebruikt. Onnodig verblijf in het pand kunnen we momenteel helaas ook niet toestaan.
Wij houden de voorschriften van de overheid scherp in de gaten en passen ons beleid daarop aan. Wij zullen altijd de afweging maken tussen dienstbaarheid voor de samenleving en veiligheid van klanten en personeel.

Welke maatregelen hebben we tot nu toe genomen?

  • Klanten kunnen niet meer wachten op de reparatie. Dus inleveren en later weer ophalen. Geen "onnodig verblijf" in de werkruimte dus.
  • Alle apparaten worden met handschoentjes aangenomen.
  • Alle apparaten worden bij het aannemen gedesinfecteerd. Telefoons en tablets rondom, computers gehele buitenkant en toetsenbord/trackpad/muis indien aanwezig.
  • Reparatie kan in verband met ESD risico vaak niet met handschoentjes maar apparaat wordt na reparatie daarom wel opnieuw gedesinfecteerd.
  • Wij houden 1,5 meter afstand tot de klant en waar mogelijk ook tot elkaar.
  • Bij de DHL pakketbalie: legitimeer door ID neer te leggen en doe een stap naar achter. Wij noteren de laatste 3 karakters van het ID nummer in plaats van een handtekening en leggen het pakket op de balie. Daarna zetten we een stap naar achter zodat het pakket veilig kan worden gepakt.
  • We beginnen iets eerder met werken waardoor we meer pauze kunnen nemen en dus beter uitgerust zijn en vaker vitaminen kunnen nuttigen. Het schijnt dat dit de weerstand ondersteunt, en anders kan het in ieder geval geen kwaad ;-)
  • PIN terminal wordt voortdurend ontsmet. Wij vragen iedereen zoveel mogelijk contactloos of mobiel te betalen!
  • We hadden al geen contante betaalmogelijkheid. Dit blijft dus zoals het al was.
  • Gratis (contactloos) halen en brengen hebben we uitgebreid van enkel de Waarderpolder tot heel Haarlem en 10km daar omheen.

Welke maatregelen hebben we nog achter de hand wanneer er verdere beperkingen worden opgelegd?

  • Verplaatsen van meer reparaties naar onze locatie in de Waarderpolder. Dit kan gefaseerd gedaan worden en doen we momenteel al met de 'ingewikkelde' reparaties.
  • Verplaatsen van ALLE reparaties naar onze locatie in de Waarderpolder. Dit is niet handig bij kleine ingrepen als een batterij vervangen, software herstel of een connector reinigen en zal dus een noodmiddel zijn.
  • Sluiting van de winkel waarbij we volledig vanuit de Woorderpolder gaan opereren en met koeriers apparaten laten halen en weer terugbrengen. Dit is de minst persoonlijke aanpak en zal enkel een scenario zijn bij een volledige 'lockdown' waarbij alle winkels dicht moeten.
Zodra er wijzigingen in het beleid komen zullen wij dat op deze pagina communiceren en uiteraard zullen we bedrijven en personen met lopende reparaties op de hoogte houden van de situatie. Je kan ons altijd bellen voor meer info: 023-3030196

Sluiting Apple Store Haarlem:

Nu de Apple Store gesloten is en je wellicht toch een reparatie binnen (verlengde) garantie wil laten uitvoeren kan je deze ook via ons aanbieden. We vragen je wel een kopie factuur bij te voegen en wij verifieren vooraf bij onze Apple partner of wij de reparatie mogen aannemen. We berekenen wel een kleine vergoeding om de verzend- en administratiekosten te dekken. Deze bedraagt € 27 bij een iPhone of iPad en € 47 bij een Mac. Wil je deze kosten niet dan kan je uiteraard ook wachten tot de Apple Stores weer open gaan.