arrow_drop_up arrow_drop_down

SARS-CoV-2 nieuws

Belangrijke mededelingen rondom het nieuwe coronavirus

Wij voeren sociaal openingsbeleid in coronatijd

JA, we zijn open!

Zoals op de site van de Rijksoverheid te lezen valt, is er een overzicht met uitgezonderde detailhandel tijdens de lockdown. Hieronder vallen ook de "Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen" waar wij ook toe behoren.

Juist nu bijna heel het land weer is toegewezen op de communicatieapparatuur zoals telefoons en laptops zullen wij er alles aan doen iedereen "connected" te houden. Dit proberen wij met zo min mogelijk concessies te doen. Helaas ontkomen ook wij er niet aan om toch enkele maatregelen te treffen.

OPENINGSTIJDEN VANAF 15-12-2020

MAANDAG T/M VRIJDAG (voor zaterdag scroll verder)

9:30 - 12:30 OPEN MET AFSPRAAK: Vanaf 9:30 tot 12:30 plannen wij doordeweeks reparaties en workshops op afspraak in. Dit is ook het moment dat wij eventuele diensten aan huis of tot aan de voordeur kunnen uitvoeren.
12:30 - 13:00 GESLOTEN: Van 12:30 tot 13:00 hebben we doordeweeks lunchpauze, luchten we het pand goed door en reinigen we alle contact oppervlakken.
13:00 - 18:00 OPEN ZONDER AFSPRAAK: Om de drukte in goede banen te leiden en kwetsbare personen te beschermen zullen wij doordeweeks de deur pas om 13:00 voor bezoek zonder afspraak openen. We hebben een deurbeleid dus bij drukte kan het zijn dat je buiten moet wachten tot het rustiger is. Ook verzoeken we je niet te komen "shoppen" maar doelgericht je bezoek te plannen zodat de inloopuren voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar zijn, en er zo min mogelijk buiten gewacht hoeft te worden.
13:00 - 18:00 DHL SERVICEPUNT GEOPEND: DHL komt ons doordeweeks voor 13:00 beleveren. Vanaf 13:00 kan je dus je pakketje op vertoon van legitimatie ophalen. Hetzelfde geldt voor het versturen van pakketjes. Lever je het pakketje voor 16:00 in dan wordt het doorgaans dezelfde dag nog opgehaald en meegenomen in het nachtelijk sorteerproces. Buiten de 13:00-18:00 inloopuren maken we geen uitzondering.

WEEKEND (zaterdag)

9:30 - 18:00 OPEN ZONDER AFSPRAAK: Op zaterdag zijn wij de gehele dag geopend voor reparaties, aankopen en het DHL Servicepunt. Op zaterdag is het dus niet mogelijk om op afspraak te wachten op je reparatie. Wel kan je inleveren en vanaf een afgesproken tijd, of na bericht van ons, je reparatie weer ophalen.
9:30 - 18:00 DHL SERVICEPUNT GEOPEND: DHL komt op zaterdag op wisselende tijden bij ons ophalen/afleveren. Heb je een mail ontvangen dat je pakketje bij ons klaar zal liggen, check dan altijd de track&trace info of het pakketje ook echt bij ons is ingescand. Zo voorkom je dat je voor niks komt en voorkomen we samen drukte en vertraging aan de balie.

TIJDELIJK GEEN LOSSE VERKOOP ARTIKELEN TOEGESTAAN

Volgens de huidige regels mogen wij alleen reparaties "verkopen" en het DHL Servicepunt open houden. De officiele tekst: Locaties als fietsenzaken, autogarages, schoenmakers, locaties voor reparaties aan telefoons en alle andere locaties die reparatie en onderhoud verlenen van consumentenartikelen kunnen open blijven. Verkoop van artikelen is niet toegestaan.
Omdat in bepaalde gevallen onduidelijk is wanneer iets een reparatie is en wanneer iets een verkoop is volgt hieronder ons statement.

"REPARATIE, OF VERVANGEN VAN ONDERDELEN, IS GEEN (LOSSE) VERKOOP VAN ARTIKELEN"

Niet-door consument te vervangen onderdeel: Wanneer wij een reparatie uitvoeren komt dit voort uit onderdelen en/of arbeid. Het onderdeel is noodzakelijk voor het bruikbaar maken van het apparaat. Denk hierbij aan een telefoonschermpje, een accu of een knopje. Dus is het kapot, dan moet het onderdeel vervangen worden.

Door consument te vervangen onderdeel: Een lader of datakabel is geen onlosmakelijk deel van een telefoon of laptop maar ze kunnen ook niet zonder elkaar. Gaat een lader kapot dan dient deze vervangen te worden, andersom heb je aan alleen een lader niets. Het is dus geen op zichzelf staand artikel. De oude lader gaat bij ons in de WeCycle bak, de nieuwe lader zorgt ervoor dat het bijbehorende apparaat weer gebruikt kan worden. Uiteraard controleren wij of alleen het vervangen van het onderdeel volstaat en veilig is. Zo gaan laders vaak kapot door slechte of vervuilde oplaadpunten.

Vervanging van het defecte apparaat of accessoire: Wanneer een apparaat onherstelbaar defect is, reparatie niet tot een betrouwbaar apparaat leidt of economisch onverantwoord is dan is het vervangen van het gehele apparaat de reparatie. Het defecte apparaat wordt dus omgeruild door een vergelijkbaar of beter apparaat, ook wel SWAP of Swappen genoemd. Om misverstanden te voorkomen; dit is hoe het al tientallen jaren in de branche en door verzekeraars wordt uitgevoerd. Het Beyond Economical Repair (BER) verklaren van een defect apparaat is dus geen manier om de regels te omzeilen. Het defecte apparaat wordt ook ter recycling afgedankt.

BEZORGING WEL MOGELIJK, OOK OP HET WERK OF VIA DE DRIVE-IN OPTIE

Volgens de eerder genoemde regels mogen winkels wel bezorgen. Letterlijk staat op de website: "Alle winkels mogen bezorgen." Je kan dus ons gehele assortiment via de webshop, mail of telefoon bestellen en op een gewenste locatie laten bezorgen. Dit kan via DHL op een adres naar keuze, maar binnen de regio bezorgen we ook persoonlijk aan huis, op een werklocatie of als drive-in bij de auto. Voor de deur hebben we een laad-en-los plaats die hiervoor gebruikt kan worden. Maak bij de bestelling kenbaar dat je de drive-in bezorgoptie wil gebruiken. Je bestelling wordt dan op de bijrijdersstoel neergelegd.

Samengevat wat wel kan:

  • Reparatie zonder beperkingen.
  • DHL Servicepunt zonder beperkingen.
  • Vervangen van defecte onderdelen valt onder reparatie (oude onderdeel ter recycling).
  • Bij BER-verklaring is het vervangen van het gehele apparaat de reparatie (oude apparaat ter recycling).
  • Losse verkoop niet aan de kassa, maar na afrekenen via bezorging op adres, werklocatie of aan de auto (drive-in) of afhalen bij (ons) DHL Servicepunt.
  • Losse verkoop volgens webshop principe: uitzoeken, bestellen, afrekenen, bezorgen/ophalen.

Samengevat wat niet kan:

  1. Shoppen en afrekenen bij de kassa.
  2. Bestellen en betalen bij afhalen.
  3. Artikelen vooraf uitproberen.
  4. In de winkel aankoopadvies vragen. (dit mag wel telefonisch op 023-3030196)

Je ontkomt er niet meer aan; iedereen heeft het over het Coronavirus SARS-CoV-2 en de ziekte COVID-19 die het kan veroorzaken.

Omdat wij als ICT en telecom bedrijf ook tot de vitale beroepsgroepen behoren zullen wij zo lang als het kan en mag onze deuren geopend houden. Uiteraard vraagt dit wel om een aantal aanpassingen in onze handelswijze, maar als we daarmee de samenleving door de crisis helpen dan hebben we dat er graag voor over.

Wij vragen een ieder de regels te respecteren. Ook wij vinden de 1,5-meter maatregel niet leuk en merken ook hoe onpraktisch het soms is. Hetzelfde geldt voor de spatschermen. Toch is dit echt de enige manier hoe wij onze service kunnen blijven bieden (helaas tijdelijk ook zonder koffiehoek).

Wij bieden in de winkel voldoende ruimte om de afstand te kunnen waarborgen. Waar nodig werken we met spatschermen en er is voldoende gelegenheid voor hand-desinfectie.

Mondkapjes: Val je onder de uitzonderingen op de mondkapjesplicht of ben je begeleider van een persoon waardoor je ook onder de uitzonderingen valt dan maak je dit kenbaar door geen mondkapje te dragen. Omdat het mondkapje in publieke binnenruimtes verplicht is, mag het duidelijk zijn dat deze met een reden niet wordt gedragen. Het is immers aan de persoon zonder mondkapje om aannemelijk te maken tegenover handhaving of politie dat de uitzondering daadwerkelijk van toepassing is. Wij vinden het een te grote inbreuk op de privacy om hier als niet-medicus verder naar te informeren. Tevens is dit in strijd met diverse privacywetten.

Pasje: Binnenkort accepteren wij de CociaalPas welke je kunt bestellen op cociaal.nl. Hiermee kan je zonder inbreuk op je privacy aangeven onder de uitzonderingsregeling op de mondkapjesplicht te vallen. Natuurlijk maakt een pasje van een patiëntenvereniging of een medische verklaring ook een hoop duidelijk maar hiermee geef je eigenlijk al vaak meer informatie over jezelf uit handen dan je zou willen.

Wil je langskomen maar heb je bijzondere wensen laat dit dan vooraf weten. Denk bijvoorbeeld aan contactloze overdracht in de buitenlucht (voor de deur). Contant betalen deden we al niet aan maar als je liever ook het pin-apparaat wil vermijden kunnen we een iDeal link sturen.

Voor actuele info over SARS-CoV-2 en COVID-19 raden wij aan de website van het RIVM te raadplegen.

De feiten:

iRepairNow blijft 6 dagen per week open, doordeweeks van 13:00 tot 18:00. Tussen 9:30 en 12:30 werken wij op afspraak.

Op zaterdag blijft de deur van 9:30 tot 18:00 zonder afspraak geopend. Wij plannen die dag ook geen reparaties op afspraak!

Uiteraard respecteren wij de voorschriften van het RIVM. Dus regelmatig handen wassen en/of ontsmetten, nies of hoest in de elleboog, geen handen schudden, 1,5 meter afstand bewaren, mondkapjes in de publieke binnenruimten (tenzij uitzondering), enz.

Juist nu zijn veel mensen aangewezen op webshops, ons DHL Servicepoint blijft daarom geopend. Je hoeft momenteel niet te tekenen voor ontvangst, wij noteren de laatste 3 karakters van je legitimatienummer. Let op: het DHL Servicepoint is van 13:00 tot 18:00 geopend.
Gratis halen en brengen in een straal van 10 kilometer rondom Haarlem-Noord en de Waarderpolder. Voor ieders veiligheid geschiedt dit op contactloze wijze. De voordeur is momenteel voor ons de grens. Informeer naar de mogelijkheden, onze haal- en brengservice is erg druk!
Wij bellen/mailen wanneer een reparatie klaar is, tijdens de inloopuren (doordeweeks van 13 tot 18 uur, zaterdag hele dag) is er geen mogelijkheid om te wachten binnen ons pand. Wil je om praktische redenen wel wachten, omdat je bijvoorbeeld slecht ter been bent, maak dan een afspraak voor bezoek doordeweeks in de ochtend. Door de maatregelen mogen we helaas geen koffie aanbieden, die hou je van ons tegoed!
Wij houden de voorschriften van de overheid scherp in de gaten en passen ons beleid daarop aan. Wij zullen altijd de afweging maken tussen dienstbaarheid voor de samenleving en veiligheid van klanten en personeel.

Welke maatregelen hebben we tot nu toe genomen?

  • Klanten kunnen tussen 13:00 en 18:00 niet meer wachten op de reparatie, dat zijn onze spitsuren. Dus inleveren en later weer ophalen. Geen "onnodig verblijf" in de werkruimte dus.
  • Alle apparaten worden met handschoentjes aangenomen.
  • Alle apparaten worden bij het aannemen gedesinfecteerd. Telefoons en tablets rondom, computers gehele buitenkant en toetsenbord/trackpad/muis indien aanwezig.
  • Reparatie kan in verband met ESD risico vaak niet met handschoentjes maar apparaat wordt na reparatie daarom wel opnieuw gedesinfecteerd.
  • Wij houden 1,5 meter afstand tot de klant en waar mogelijk ook tot elkaar.
  • Bij het DHL Servicepoint: legitimeer door ID neer te leggen en doe een stap naar achter. Wij noteren de laatste 3 karakters van het ID nummer in plaats van een handtekening en leggen het pakket op de balie. Daarna zetten we een stap naar achter zodat het pakket veilig kan worden gepakt.
  • We beginnen iets eerder met werken waardoor we meer pauze kunnen nemen en dus beter uitgerust zijn en vaker vitaminen kunnen nuttigen. Het schijnt dat dit de weerstand ondersteunt, en anders kan het in ieder geval geen kwaad ;-)
  • PIN terminal wordt voortdurend ontsmet. Wij vragen iedereen zoveel mogelijk contactloos of mobiel te betalen!
  • We hadden al geen contante betaalmogelijkheid. Dit blijft dus zoals het al was.
  • Gratis (contactloos) halen en brengen hebben we uitgebreid van enkel de Waarderpolder tot heel Haarlem en 10km daar omheen.

Welke maatregelen hebben we nog achter de hand wanneer er verdere beperkingen worden opgelegd?

  • Verplaatsen van meer reparaties naar onze locatie in de Waarderpolder. Dit kan gefaseerd gedaan worden en doen we momenteel al met de 'ingewikkelde' reparaties.
  • Verplaatsen van ALLE reparaties naar onze locatie in de Waarderpolder. Dit is niet handig bij kleine ingrepen als een batterij vervangen, software herstel of een connector reinigen en zal dus een noodmiddel zijn.
  • Sluiting van de winkel waarbij we volledig vanuit de Woorderpolder gaan opereren en met koeriers apparaten laten halen en weer terugbrengen. Dit is de minst persoonlijke aanpak en zal enkel een scenario zijn bij een volledige 'lockdown' waarbij alle winkels, inclusief essentiele winkels, dicht moeten.
Zodra er wijzigingen in het beleid komen zullen wij dat op deze pagina communiceren en uiteraard zullen we bedrijven en personen met lopende reparaties op de hoogte houden van de situatie. Je kan ons altijd bellen voor meer info: 023-3030196